2009. november 8., vasárnap

Balaga

Kérdezték tőlem azt, hogy milyen volt ott? Úgy értem Európához képest. Hol jobb? De azt hiszem erre a kérdésre nem lehet sőt nem is érdemes megpróbálni válaszolni, hiszen teljesen összehasonlíthatatlan. Természetesen nekem már olykor hiányzott az OTTHON, meg persze jó érzés volt újból úgy járni az utcákat, hogy végre el tudom olvasni a buta reklámokat.
De máskülönben nem lehet összehasonlítani. Minden más. Más a gondolkodás, a kultúra, az építkezés, az autóvezetési stílus... minden. Ez persze természetes, mert miért lenne ugyanaz, mint nálunk.

Már az ahogy végignézek a városon egész más élménnyel párosul, mintha egy európai városképet figyelnék. Az én "európai"-hoz szokott elmém egyszerűen nem tudta felbontani a látképet. Úgy értem, ha én megállok a Duna partján akkor a túlparton látom a különböző házakat. El tudom különíteni őket egymástól. Itt viszont teljesen más minden. Tényleg "egymás hegyén hátán" ahogy ez a szólás mondja. Van erre egy héber szó is; BALAGA. Ennek a jelentése azt hiszem érthető már csak a hangzásból is. Mondd csak ki! Tehát ez valami mérhetetlen kulturális sokk és zsúfoltság. Persze ezt nem rossz értelemben mondom de ez az, miért nincs értelme -szerintem - összehasonlítani két "kultúrát".

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése